De la Colònia Llaudet a Ogassa pel Muig

L’excursió que expliquem surt de la Colònia Llaudet i acaba a Ogassa, tot passant pel Muig i Roqueters. Són uns set quilòmetres amb marques grogues d’Itinerànnia, amb més de la meitat de pujada, que es fan en unes dues hores i mitja. També es podria fer circular continuant per la via verda de l’antic carrilet que baixa d’Ogassa per Toralles fins a l’antiga estació de tren de Sant Joan i, un cop travessada tota la vila, agafant la nova via verda a la Coromina del Bac i arribar de nou a la Colònia.

El Ter des del Reixac

Sortim del SAT Sant Antoni de Miranda de Sant Joan, passada la Colònia Llaudet a l’esquerra,  on hi ha el bar restaurant Els pagesos. Agafem la carretera de formigó que creua el Ter pel meandre de la resclosa de Llaudet. Passat el pont continuem cap al Reixac. De seguida trobem el pal R126 d’Itinerànnia-Pont del Reixac.

Des de Serra Cavallera

Tirem per la carretera de l’esquerra que coincideix amb el camí de Sant Jaume i el GR que un centenar de metres més endavant continuen per un corriol a l’esquerra en el pal R25 Camí del Muig. Nosaltres seguim per la carretera formigonada que, tot pujant pel plans de pastura de la casa de Llastanosa ens permet veure molt bé la plana de Llaudet i el bosc de Garrigó a l’altra banda de la N260. En el revolt que ja gira cap a la casa, agafem la carretera a la nostra esquerra que ja és de terra. Poc després deixem, a mà dreta, el portal tancat de Son Recer i també una branca a la dreta. La carretera forestal continua amb una pujada lleugera entre pins i boixos, que ja es van veient afectats per l’eruga defoliadora que els mata.

El Muig

Sortim a uns lliços de pastura de la Sala del Muig. Continuem per la carretera, que cada vegada és més herbada, amunt. Ens anem acostant al rec del Muig, que mai travessem, tot passant per una clapa de bosc de faigs. Trobem una tanca de fusta i la carretera ja surt a la quintanada del Muig. Voltem per sota la casa i enfilem la carretera de formigó fins al collet del Muig on trobem una carretera també formigonada que seguim a la dreta en forta pujada. Uns sis-cents metres amunt la carretera es bifurca. Prenem la de l’esquerra, de terra, que puja fins a la collada de can Salvans, on tombem la vessant de la muntanya sota les cases de can Propi i de can Salvans.

Vista des de Roqueters

Deixem la carretera per agafar, just en la revolt de sota la casa, un corriol a la nostra esquera que, molt seguidor, va planejant entre pins, boixos i roques. S’ha acabat la pujada i comencen les vistes més espectaculars cap a Sant Joan i la serra de Milany al fons. Fet mig quilòmetre som a sobre la casa de Roqueters on hi ha el pal R37. Prenem direcció Ogassa per la carretera avall. També tenim bones vistes cap Castellers i les Aiades. Quan veiem a la dreta un dipòsit d’una font agafem, ja en el coll, una carretera molt herbada que esdevé ràpidament un corriol. El camí va baixant per l’altra vessant de la muntanya entre un bosquet de ginesta i pi. En mig dels arbres tenim vistes cap a Sant Martí de Surroca, la masia de Fogonella i els cingles de Can Picola. El corriol deixa el bosc i surt als planells de la casa de can Guillem. Aquí agafem la carretera formigonada avall i un quilòmetre més ja som al poble d’Ogassa, tot passant pel costat de la font de can Sisquet.